دانلود انواع فایل های آموزشی

انواع مقاله وپاورپوینت وطرح توجهی و مقاله ترجمه شده و پروژه ونمونه سوالات و سایر محصولات

دانلود انواع فایل های آموزشی

انواع مقاله وپاورپوینت وطرح توجهی و مقاله ترجمه شده و پروژه ونمونه سوالات و سایر محصولات

کلمات کلیدی

پاورپوینت معماری ارگانیک و رایت

پروژه کارآفرینی مهد کودک

گزارش کارآموزی خط تولید ساخت و مونتاژ وانت پیکان

دانلود پاورپوینت پمپ های هیدرولیکی

ترجمه مقاله بررسی مسائل راهبردی فناوری اطلاعات

پاورپوینت مدیریت کیفیت جامع

پاورپوینت نمودار تعادلی آهن وکربن FE-C

مقاله ویژگیهای ظروف فلزی غیر قابل نفوذ برای نگهداری مواد غذائی

ترجمه مقاله تئوری محدودیت ها و حسابداری

تحقیق میزان اثر فاکتورهای اقتصادی تغذیه در لبنیات سازی

تحقیق مراحل تهیه قند از چغندر قند

مقاله کاتالیزگرها و مکانیسم عملکرد و کاربرد آنها در صنایع

مقاله فرایندهای غشایی و کاربرد آنها در صنایع لبنی

در تهیه نوشیدنیهای تخمیری

تحقیق دوغ کره

تحقیق تولید سبزیجات خشک و انواع برگه میوه ها

پاورپوینت تاثیر عناصر سنگین بر تغذیه

پروژه بررسی رابطه دینداری و میزان طلاق بین زنان شهر تهران

پروژه موردبررسی در شرکت ایرالکو EFQM

دانلودتحقیق ویندوز ۲۰۰۳ سرور

پروژه شرکت ماژین صنعت

طرح احداث شرکت ماکارونی

طرح توجیهی تولید الکترود

تحقیق و بررسی شرکت تولید آب معدنی و خدمات آن

طرح توجیهی عملیات حسابداری کارگاه تولید نقل

تحقیق صورتهای مالی شرکت مهندسان مشاور‌آستان قدس رضوی

طرح توجیهی صندلی مقوایی

ترجمه مقاله محیط محاسبات ابری علمی کارآمد برای شبیه سازی مواد

کارآفرنی تولید صابون

تحقیق – بررسی شخصیتی در بازیگران گروه های مختلف تئاتر

پروپوزال بررسی تاثیر شبکه های ماهواره بر رضایت زناشوئی

قیمت:485000ریال

موضوع :

پروپوزال بررسی تاثیر شبکه های ماهواره بر رضایت زناشوئی

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

بیان مساله :

محمل ماهواره در ایران، خانواده‌ها هستند که به نوبه‌ی خود مهمترین نهاد اجتماعی و بنیان انتظام اجتماعی به حساب می‌آیند. بر این اساس مهمترین اثر ماهواره متوجه مهمترین بنیان اجتماع است و آسیب‌های آن در گام اول متوجه خانواده‌‌ها و اعضای آن است. خانواده نیز به عنوان اصلی ترین هسته هر جامعه و کانون حفظ سلامت وبهداشت روانی است و نقش مهمی در شکل گیری شخصیت فرزندان دارد و هیچ نهاد و مرجعی نمی تواند جایگزین خانواده شود. جامعه ای سالمتر و پویاتر است که مادران و پدرانی با شخصیت تر و سالمتر وبا اعتقادتر داشته باشد.
رضایت زناشویی یکی از عوامل موثر در ثبات و پایایی خانواده ها و در عین حال بهداشت روانی همسران و فرزندان است.
رضایت زناشویی فرآیندی است که در طول زندگی زوجین به وجود می‌آید و لازمه‌ی آن انطباق سلیقه‌ها، شناخت ویژگی‌های شخصیتی،ایجاد قواعد رفتاری و شکل‌گیری الگو‌های مراوده‌ای است.( خدابخش احمدی و همکاران،1384). بدین ترتیب می‌توان گفت: زوجینِ دارای رضا‌مندی، در حیطه‌های گوناگون زندگی با همدیگر توافق دارند.‌این چنین زن و شوهر‌هایی از نوع و سطح روابط عاطفی‌شان راضی‌ هستند،پای‌بندی‌های مذهبی مشترکی دارند، وقت و مسائل مالی خودشان را به خوبی برنامه‌ریزی ومدیریت می‌کنند، در مسائلی که اختلاف نظر دارند، مصلحت زندگی و خانواده را بر مصلحت خود ترجیح داده، از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردارند، از نوع و کیفیت گذران اوقات فراغت و رفت‌وآمد با اقوام و دوستان رضایت دارند و در نهایت، در تعداد و نوع تربیت فرزندان با هم اشتراک نظر دارند. اهمیت کیفیت زندگی‌زناشویی یا همان رضا‌مندی و نارضا‌مندی زناشویی، در تأثیر آن بر سلامت روانی و جسمانی پدیدار می‌شود. مطالعات نشان داده است که رضا‌مندی و یا نارضا‌مندی زناشویی، بر بسیاری از ابعاد زندگی فردی و اجتماعی تأثیر می‌گذارد، برای مثال، نتایج مطالعات در محدوده تأثیر جسمانی نشان داد، افراد متأهل که زندگی‌شان پایدار بوده و استحکام بیشتری داشته، عموماً عمر طولانی‌ دارند، از نظر جسمانی سالم‌ترند، شاد هستند و بیشتر احتمال دارد که از سرطان نجات یابند. ( خدابخش احمدی و همکاران،1384).افراد متأهل ی که زندگی‌شان پایدار بوده و استحکام بیشتری داشته و از رضا‌مندی زناشویی بالایی برخوردارند. بیشتر عاطفی‌اند و در مقایسه با افراد ناسازگار، کمتر دچار مشکلات روان‌شناختی می‌شوند.
در شبکه‎های ماهواره‌ای شدت بخشیدن به رقابت‌های اقتصادی میان زن و مرد به جای پیوندهای عاطفی مستحکم نشسته، ارائه‎ی تعریف نادرست از زندگی مشترک، موجب شده تا مفهوم عشق و اعتماد و تعهد به رقابت و سوءتفاهم تبدیل شود. کاهش ارتباطات کلامی «که از ساده‌ترین نوع مناسبات انسانی در خانواده محسوب می‌شود» (محمودیان،1385: 109) و رسیدن آن به 15 تا 17 دقیقه در روز سبب کمرنگ شدن همدلی و گسست عاطفی در خانواده‌ها گردیده و از بین رفتن صمیمیت و گسست عاطفی به نوعی موجب ازخودبیگانگی و خلق زمینه‌ی گسست فکری شده، تا حدی که نابودی سلامت فکر و رفتار بینندگان، آن‌ها را دچار حالت مسخ شدگی و از دست رفتن عقلانیت کرده است. چنین رسانه‌ای که «توسط نهاد سیاست اداره و کنترل می‌شود، با نوع برنامه‎های خود، خانواده‎ها را تحت تأثیر فرهنگ خود قرار می‌دهد. خانواده‌ها را متأثر از نوع برنامه‎های خود و ارزش‌های فرهنگی خود می‌کند» (منادی، 1385: 202). خانواده‌های تحت الشعاع این برنامه‌ها از مسیر اصلی تربیتی خود که ریشه در مکتب اسلام دارد فاصله گرفته و نتیجه‌ی سوء و زیانبار آن سستی در روابط خانواده‌ها و در سطح وسیع‌تر سبب افزایش فساد‌ و بالا رفتن آمار طلاق در کشور خواهد شد.
امروزه جایگاه خانواده در کشورهای پیشرفته دچار تغییراتی شده است. این تغییرات زمینه‌ی بسیاری از ناسازگاری‌ها و تعارضات زناشویی را فراهم آورده است. بنا به گزارش جامعه‌شناسان و روان‌شناسان در سال‌های اخیر احساس امنیت، آرامش و روابط عاطفانه میان زنان و مردان به سستی گراییده است و خانواده‌ها به گونه‌ای فزاینده با نیروهای ویرانگر روبه‌رو شده‌اند. ازآنجایی که خانواده اساس و پایه زندگی اجتماعی ودرواقع کوچکترین نهاداجتماعی است پس برسی عواملی که به استحکام آن کمک می‌کند وهمچنین مسائلی که باعث زوال وازهم پاچیدگی آن می‌شود مهم به نظرمی‌رسند وقایع بسیاری درداخل یا خارج ازرابطه زناشویی یا خانواده الگوی رضایت از زندگی زناشویی زن و مرد را تحت الشعاع قرار می دهند . بالا بودن آمار جدائی در سال‌های اخیر دلیل مبهمی بر عدم زضایت زناشویی است. باشناسایی عوامل موثر بر رضایتمندی زناشویی می توان در جهت تقویت و تثبیت پایه های خانواده گام‌های موثر برداشته شود.
هدف از تحقیق پیش رو بررسی تاثیرات شبکه های ماهواره ای بر رضایت زناشوئی می باشد. برای رسیدن به هدف از نظریه های وابستگی مخاطبان، نظریه کاشت و نظریه یادگیری مشاهده ای بندروا و... استفاده شده است. متغییر مستقل شبکه های ماهواره ای و متغییر وابسته رضایت زناشوئی در نظر گرفته شده است.همچنین فرضیات تحقیق شامل موارد زیر می باشد:
فرضیه اصلی:
استفاده از شبکه های ماهواره ای باعث نارضایتی زناشوئی بین زوجین می شود.
فرضیات فرعی:
1- استفاده از شبکه های ماهواره ای باعث از بین رفتن ارتباطات کلامی بین همسران و اعضاء خانواده و در نتیجه سرد و بی روح شدن زوجینو در نهایت طلاق می شود.
2-استفاده از شبکه های ماهواره ای باعث شکستن قبح گناه واز بین رفتن حیاء و بی عفتی زوجین می شود.
4- استفاده از شبکه های ماهواره ای باعث ترویج بی بند و باری جنسی ، خیانت ، بدحجابی و…زوجین می شود.
5- استفاده از شبکه های ماهواره ای باعث شکستن حریمها و کم اهمیت کردن نقش خانواده می شود.
6- استفاده از شبکه های ماهواره ای باعث ماهواره تجمل گرایی را ترویج می دهدو باعث می شود افرادی که نمیتوانند به آن سبک زندگی کنند و از عهده هزینه تجملات برنمی آیند احساس نارضایی کنند.
7- استفاده از شبکه های ماهواره ای باعث دیدن زنان و مردان به ظاهر زیبا و حتی گاها سبک های معاشقه ، توقع افراد را در زندگی بالا برده و هنگامی که همسر قادر به برآورده کردن آن نیازها نیست فرد احساس نارضایتی و سرخوردگی میکند.
8- استفاده از شبکه های ماهواره ای باعث تاثیر ماهواره بر نوجوانان باعث تغییرات اخلاقی و فرهنگی و اغلب ناسازگاری آنها می شود و این درگیریها رضایت زناشویی را نیز پایین می آورد.


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۱۶
مهدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی